10 tipů, jak vyzrát na nespavost

Pro zdravý spánek je vhodné dodržovat několik pravidel, která Vám zajistí zdravý spánek. V případě, že dodržování těchto pravidel nepomáhá spánek zkvalitnit, je vhodné užívat 1/2 hodiny před spaním GS Dormian, který pomůže zajistit Vaši klidnou noc.

1. Načasování spánku

  •  Každý den vstávejte ve stejnou dobu. Snažte se jít spát každý den ve stejnou dobu. Pravidelný spánkový režim Vám zajistí co možná nejvyšší efektivitu spánku.

2. Zdřímnutí

  • Vyhýbejte se spánku během dne.

3. Lůžko

  • Neuléhejte do postele, pokud nejste ospalí. V případě, že ospalost po ulehnutí vymizí, vstaňte a něčemu se věnujte.
  • V posteli byste neměli pracovat, telefonovat, dívat se na TV, jíst, apod.

4. Kofein

  • Káva, čaj a další nápoje a potraviny obsahující kofein, působí jako stimulancia, která Vás udržují při bdělosti.
  • Proto se vyvarujte požívání kofeinu během 4-6 hodin před spánkem.

5. Alkohol

  • Alkohol urychluje nástup spánku. Mnoho lidí proto pije alkohol, aby vyřešili svůj problém se spánkem. Bohužel, alkohol i v nízkých dávkách narušuje druhou část periody spánku, zvyšuje riziko probuzení. Navíc může vést k závislosti – alkoholismu.
  • Proto tedy konzumace alkoholu není vhodným způsobem pro dosažení kvalitního nočního spánku.

6. Nikotin

  • Cigarety a ostatní nikotinové výrobky působí také povzbudivě, udržují Vás při bdělosti; proto byste se jich měli před spaním a při probuzení ze spánku během noci vyvarovat.

7. Napětí

  • Zvýšené psychické napětí odstraňte vyčerpáním energie – přiměřenou fyzickou aktivitou během dne (pravidelné ranní a odpolední cvičení). Uvolněním většího množství energie zmírníníte agresivitu a často se Vám podaří zvládnout i počínající úzkost.

8. Cvičení

  • Pravidelné cvičení brzy ráno se ukázalo jako velmi účinné pro zlepšení hloubky spánku.
  • Naopak cvičení v průběhu 3-4 hodin před spaním může spánek zhoršit.

9. Těžká jídla

  • Těžká jídla pozdě večer mohou narušit spánek. Na druhé straně, lehká občerstvení nebo jiný rituál, který pravidelně vykonáváme, přispívá k dobrému spánku.

10. Prostředí

  • Místo, kde člověk spí, by mělo být co možná nejpohodlnější. Vyvarujte se extrémních teplot, stejně jako světla a hluku. Pokud Vás ruší tikání budíku nebo pohled na něj, odstraňte ho z okolí lůžka.